designed by: M. Aladdin & H. Fathy

Saturday, October 22, 2005

ما بين الكسل و الزهق و الشغل و محمد علاء

بيحصل ساعات انك تكون مشغول، و بيحصل بطريقة أقل انك تكون مشغول جدا، بس بيحصل كتير انك تكون زهقان، و بيحصل اكتر انك تكون زهقان جدا
طيب لما تكون مشغول جدا و زهقان جدا مع بعض؟
الراجل اللي قال ان الكسل موهبة --و انا مصدقه--بيقول أن الكسل لأنك ماوراكش حاجة ده ما اسموش كسل، ده اسمه استعباط، و أن الكسل الحقيقي--اللي يفرح كده و يشرح القلب!--هو أنك تكون مشغول لشوشتك بس قادر تكون كسلان
طيب الزهق اللي انا فيه ده يشرح القلب و لا ايه؟

6 comments:

Anonymous said...

ايه اللخبطة دي...عروستي؟؟

كان نفسي تبقي عندي الموهبة دي...اني ابقي مشغولة و اقدر ابقي كسلانة...مش بعرف خالص...حاولت اكتر من مرة بس بحس اني مش عارفة استمتع بالكسل و انا حاسة اني وراية حاجة لازم تخلص...

Muhammad Aladdin said...

انتي بنت مجتهدة و جادة.. ربنا يديمها عليكي نعمة
:P

AZ said...

الكسل نعمله لا يعرفها الا الناس اللى زيك كدهP:

Tara said...

آخ من الزهق آخ

الزهق موجود على طول سواء كان اكو شغل او ماكو

Muhammad Aladdin said...

آز

يديمها عليا نعمة يا رب

:P

تارا

فعلا

Anonymous said...

This is very interesting site... » » »